Aby uzyskać zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starachowicach dotyczące pobranych świadczeń należy w tym celu uzupełnić załączony druk „podania o wydanie zaświadczenia”.
W przypadku braku możliwości odebrania dokumentu osobiście wnioskodawca powinien wskazać adres, na który powinno zostać wysłane zaświadczenie (przesyłka polecona bez potwierdzenia odbioru) lub wskazać osobę upoważnioną do jego odbioru.
W przypadku wyjazdu wnioskodawcy świadczeń rodzinnych za granicę Rzeczypospolitej Polskiej obowiązany jest on wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
Odbieranie korespondencji drogą elektroniczną i przesyłanie jej do Klientów tut. Ośrodka na podany adres elektroniczny na platformie ePUAP, możliwe będzie tylko w przypadku, gdy konto opatrzone jest:
–kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
–profilem zaufanym.
W celu przesłania korespondencji do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starachowicach należy na stronie internetowejMOPS Starachowice:http://www.mops.starachowice.pl/ odnaleźć zakładkę „skrzynka elektroniczna”następnie po zalogowaniu się w systemie ePUAP.gov.pl wypełnić formularz i przesłać do MOPS.
Doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1442), jeżeli strona lub inny uczestnik postępowania spełni jeden z następujących warunków:
złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej,
wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny,
wyrazi zgodę na doręczanie pism w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny
W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego.
W przypadku nieodebrania pisma w formie dokumentu elektronicznego organ administracji publicznej po upływie 7 dni licząc od dnia wysłania zawiadomienia przesyła powtórnie zawiadomienie o możliwości odebrania tego pisma. W przypadku nieodebrania pisma doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni, licząc od dnia pierwszego zawiadomienia.
Doręczenie pisma w formie dokumentu elektronicznego do podmiotu publicznego następuje przez elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu w sposób określony w ustawie.